Körös-Zugi árvízvédelmi fejlesztés

Médiatréning a Közép-Tisza-vidéki Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság munkatársainak

 

Az ügyfél rövid bemutatása

A Közép-Tisza-vidéki Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság hét megyét (Bács-Kiskun, Békés, Borsod-Abaúj-Zemplén, Csongrád, Jász-Nagykun-Szolnok, Heves, Pest) érintő területen, összesen 7179 négyzetkilométeren felel a vízgazdálkodásért, a vízrendezésért, a vízszabályozásért, az ár- és belvízvérdelemért, a mezőgazdasági vízhasznosításért.

Szakmai kihívás

Az ST Scope komplex kommunikációs cselekvési terv készítésére kapott megbízást az Igazgatóságtól, amely magában foglalja a Körös-zugi árvízvédelmi projekt nyilvánossággal kapcsolatos stratégiáját, a célok elérését biztosító módszerek, programok, marketingkommunikációs-eszközök leírását.

A mi megoldásunk

Olyan csomagot állítottunk össze, amellyel meg lehet nyerni a szűkebb és tágabb környezet rokonszenvét, s amellyel biztosítani lehet a projekt elfogadottságát. A kommunikációs cselekvési terv által megfogalmazott program egyik állomása volt a 2010. január 27-29 között, Cserkeszőlőn rendezett kommunikációs tréning. A húsz résztvevő az igazgatóság négy osztályáról érkezett. A szervezetben elfoglalt helyük alapján heterogén csoportot alkottak, azonban mindannyiuk, ha eltérő mélységben és intenzitással is, olyan feladatokban működtek közre (sajtókapcsolatok szervezése, lakossági, vállalati ügyintézés, ügykezelés, külső kommunikáció előkészítése), amelyekhez nélkülözhetetlen a kommunikációs felkészítés. A tréningen áttekintettük a média természetét és működési alapvetéseit, a hírkezelés sajátosságait, összegeztük azokat a tartalmi és technikai elemeket, amelyek a felkészüléshez kellenek, úgy mint az üzenet megfogalmazása, közreadásának felépítése, a „rázós kérdések” számba vétele és érvényes válasz-üzenetek megfogalmazása. A gyakorlatban interjú-helyzeteket és tipikus lakossági tájékoztatókat modelleztünk. Ezeken érzékeltettük, miként lehet a provokatív és/vagy felkészületlen partner esetén az asszertív kommunikáció eszközeit alkalmazni, az indulat elterelésével, a közöny eloszlatásával, az érdeklődés felkeltésével az ügy szempontjából fontos üzeneteket célba juttatni.

Eredmény

A tréning eredményeként az Igazgatóság munkatársai eredményesen és magabiztosan szerepeltek a beruházás sajtótájékoztatóján és a lakossági fórumokon, hozzáértő módon reagáltak a felmerült kérdésekre.