A HÉT KÉPE

Add el nekem az igazságot

Egy fotós egész életében fényképezőgépe keresőjében keresi az igazi témát. Képünkön a fotós egy kis plakát mögül kukucskál ki. Ami azt illeti, némileg barátságtalanul, talán kissé kihívóan, némileg kérdően is. Nem ő fotóz, őt fotózták. Ha úgy tetszik: másik fotós lencséjébe néz. Ő Rankin. John Rankin Waddel sikeres brit portré- és divatfotós, egyben saját stúdiócégének igazgatója, számos kiállítás, könyv és film fotósa, operatőre. Sok hírességet kapott már lencsevégre (köztük Kate Moss, Alison Lomax, Heidi Klum, Madonna, David Bowie és II. Erzsébet is szerepel), a Dazed londoni divatmagazin társalapítója és kitalálójaként is ismert. Rankin most a The Drummal ("globális médiaplatform és Európa legnagyobb marketing honlapja") intéz felhívást a szakmához:

ADD EL NEKEM AZ IGAZSÁGOT!

azaz győzz meg reklámígéreted igazságáról. Többnyire az ígéretek szerint a promótált termékek használatától különlegesek lehetünk, ezek megváltoztatják életünket (de legalább a délutánunkat - tehetnénk hozzá cinikusan). Ám ezek az ígéretek jellemző módon nem teljesülnek. A nyomtatott magazin októberi számát meghívottként Rankin fogja szerkeszteni, a fókuszban az ígéretek igazságával: ‘Sell me the truth for a change’ (győzz meg a változás [ígérete] igazáról). Ezért azt várják, hogy nem valóságos, saját, kitalált (fake) márkákkal kapcsolatos, őszinte és minél viccesebb reklámötletek, ígéretek, elképzelések szülessenek, melyek leírása ne haladja meg a 200 szavas hosszt. Lehet mellékelni rajzot, vázlatot, makettet, installációt stb. Feltétlenül írják meg, az egyes termékek használata valójában milyen érzést okoz? A fake márkák kikerülhetnek az üdítők, gyorsételek, gyorséttermek, divat, fogápolás, órák/ékszerek, szépség, gyógyszerek köréből. A leadási határidő 2019. június 28., péntek. A teljes felhívás itt olvasható. Végül a méz a madzagon: az első három legjobb ötletet maga Rankin fogja (le)fotózni.
Kulcsszavak: The Drum, Rankin, fake márkák, ötletek, GB H22 2019